Najnowsze artykuły
- Wykonanie dostosowania Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dla dzieci w Jastrzębiu-Zdroju do wymogów przeciwpożarowych
- Zakup i dostawa stacjonarnych robotów rehabilitacyjnych kończyn dolnych na potrzeby Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego w Jastrzębiu - Zdroju
- Wykonanie dostosowania Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dla dzieci w Jastrzębiu-Zdroju do wymogów przeciwpożarowych
Najczęściej czytane artykuły
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Regulamin rozpatrywania skarg i wniosków w Wojewódzkim Szpitalu Rehabilitacyjnym dla Dzieci w Jastrzębiu Zdroju
§1
- Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
1) Dyrektor Szpitala w godz. 13:00 — 14:00 (od poniedziałku do piątku)
2) Dyżurka lekarska w godz. 15:00 — 20:00 (codziennie)
3) Sekretariat/kadry w godz. 8:00 — 15:00 (od poniedziałku do piątku)
4) Kierownicy działów w godzinach pracy - Informacja dot. przyjmowania skarg i wniosków umieszczona jest w widocznym miejscu na tablicy ogłoszeń w siedzibie Szpitala.
§2
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
- Skargi lub wnioski wniesione bezpośrednio do kierownika komórki organizacyjnej należy przekazać za pośrednictwem Sekretariatu do Dyrektora.
- W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół przyjęcia według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1.
- W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy. Protokół podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
- Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego
wnoszący. - Skargi i wnioski wniesione pisemnie lub ustnie do protokołu podlegają rejestracji w Sekretariacie Szpitala. Sekretariat potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.
§3
- Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego (skargi anonimowe) pozostawia się bez rozpoznania.
- W przypadku skarg lub wniosków wnoszonych ustnie, obowiązuje tryb postępowania określony dla rozpatrywania skarg lub wniosków wnoszonych pisemnie.
- W przypadku skarg lub wniosków wnoszonych telefonicznie sprawę załatwia się w sposób natychmiastowy lub sporządza się właściwą notatkę.
- Za załatwione negatywnie uważa się skargi, w których wskazane nieprawidłowości nie znalazły potwierdzenia.
§4
- Jednostka organizacyjna Szpitala lub osoba/osoby właściwe w przedmiocie sprawy zobowiązane są do dostarczenia niezbędnych dowodów, materiałów, informacji i wyjaśnień do komisji której skład jest ruchomy w zależności od treści skargi.
- Komisja odpowiedzialna za merytoryczne załatwienie skargi zobowiązana jest to zapewnienia wszechstronnego postępowania dla dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego i prawnego sprawy.
- Udzielenia wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie zarzuty zawarte w skardze z uwzględnieniem okoliczności faktycznych i prawnych stanowiących podstawę rozstrzygnięcia.
- Zapewnienia starannego, wnikliwego i terminowego załatwienia skarg, polegających na rozpatrzeniu wszystkich okoliczności sprawy.
§5
- Skargi i wnioski powinny być rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od daty wpływu
- W przypadku nierozpatrzenia skargi lub wniosku w terminie, o którym mowa w ust. 1 należy zawiadomić skarżącego lub wnioskodawcę o przyczynach przedłużenia postępowania wyjaśniającego.
§6
Jeżeli Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny dla Dzieci w Jastrzębiu Zdroju nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać je właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.
Bezpośredni nadzór nad przyjmowaniem, ewidencjonowaniem rozstrzyganiem i załatwieniem skarg lub wniosków sprawuje Dyrektor Szpitala.