Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

Regulamin rozpatrywania skarg i wniosków w Wojewódzkim Szpitalu Rehabilitacyjnym dla Dzieci w Jastrzębiu Zdroju


§1

  1. Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
    1)    Dyrektor Szpitala w godz. 13:00 — 14:00 (od poniedziałku do piątku)
    2)    Dyżurka lekarska w godz. 15:00 — 20:00 (codziennie)
    3)    Sekretariat/kadry w godz. 8:00 — 15:00 (od poniedziałku do piątku)
    4)    Kierownicy działów w godzinach pracy
  2. Informacja dot. przyjmowania skarg i wniosków umieszczona jest w widocznym miejscu na tablicy ogłoszeń w siedzibie Szpitala.


§2

  1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu,  telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
  2. Skargi lub wnioski wniesione bezpośrednio do kierownika komórki organizacyjnej należy przekazać za pośrednictwem Sekretariatu do Dyrektora.
  3. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół przyjęcia według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1.
  4. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy. Protokół podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
  5. Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego
    wnoszący.
  6. Skargi i wnioski wniesione pisemnie lub ustnie do protokołu podlegają rejestracji w Sekretariacie Szpitala. Sekretariat potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.


§3

  1. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego (skargi anonimowe) pozostawia się bez rozpoznania.
  2. W przypadku skarg lub wniosków wnoszonych ustnie, obowiązuje tryb postępowania określony dla rozpatrywania skarg lub wniosków wnoszonych pisemnie.
  3. W przypadku skarg lub wniosków wnoszonych telefonicznie sprawę załatwia się  w sposób natychmiastowy lub sporządza się właściwą notatkę.
  4. Za załatwione negatywnie uważa się skargi, w których wskazane nieprawidłowości nie znalazły potwierdzenia.


§4

  1. Jednostka organizacyjna Szpitala lub osoba/osoby właściwe w przedmiocie sprawy zobowiązane są do dostarczenia niezbędnych dowodów, materiałów, informacji i wyjaśnień do komisji której skład jest ruchomy w zależności od treści skargi.
  2. Komisja odpowiedzialna za merytoryczne załatwienie skargi zobowiązana jest to zapewnienia wszechstronnego postępowania dla dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego i prawnego sprawy.
  3. Udzielenia wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie zarzuty zawarte w skardze z  uwzględnieniem okoliczności faktycznych i prawnych stanowiących podstawę rozstrzygnięcia.
  4. Zapewnienia starannego, wnikliwego i terminowego załatwienia skarg, polegających na rozpatrzeniu wszystkich okoliczności sprawy.


§5

  1. Skargi i wnioski powinny być rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od daty wpływu
  2. W przypadku nierozpatrzenia skargi lub wniosku w terminie, o którym mowa w ust. 1 należy zawiadomić skarżącego lub wnioskodawcę o przyczynach przedłużenia postępowania wyjaśniającego.

§6


Jeżeli Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny dla Dzieci w Jastrzębiu Zdroju nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać je właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.
Bezpośredni nadzór nad przyjmowaniem, ewidencjonowaniem rozstrzyganiem i załatwieniem skarg lub wniosków sprawuje Dyrektor Szpitala.

Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny dla Dzieci
w Jastrzębiu-Zdroju

ul. Kościuszki 14
44-330 Jastrzębie-Zdrój

tel.: +48 (32) 476 14 51
tel./fax: +48 (32) 476 17 27

e-mail:
szpitalwsr@szpitalwsr.pl 

NIP: 6332002096
REGON: 000297767

Strona internetowa Województwa Śląskiego: slaskie.pl

Logo głównego BIP.

Licznik odwiedzin

Odwiedzana: 574

Powrót na początek strony